"סינרגיה", "התלכדות" והתשובה לאיילה חסון: כך נדחו תירוצי דסק"ש בעסקת מעריב ( הארץ 18.8.15)

מדוע רצו אנשיו של נוחי דנקנר לרכוש את העיתון? נציגי החברה הציגו תוכניות מעורפלות לשיתוף פעולה בין סלקום, נטוויז'ן ומעריב ■ באמצעות "נגישות ל-200 עיתונאים", ביקשו באי.די.בי להקים ערוץ טלוויזיה משפיע ■ השופט: "איך זה קשור לסלקום? תסביר לי איך זה קשור".

בזה אחר זה ובמלים חריפות פירק השופט עופר גרוסקופף את עמדתם של הדירקטורים והמנהלים בחברת דיסקונט השקעות, בבקשה לתביעה נגזרת בגין העסקה לרכישת העיתון "מעריב", כאשר החברה היתה בשליטתו של נוחי דנקנר. בשבוע שעבר אישר גרוסקופף מבית המשפט המחוזי מרכז־לוד את הגשת התביעה הנגזרת נגד המנהלים בחברה בסכום של 370 מיליון שקל בגין ההפסדים שגרמו לבעלי המניות עם רכישת "מעריב".

"הדירקטורים של דסק"ש פעלו באופן פזיז עת אישרו ב-24 במארס 2011 את ההתקשרות בעסקת מעריב, וזאת מהטעם שלא הונח לפניהם אפילו בסיס עובדתי מינימלי המאפשר דיון ענייני בעסקה אותה התבקשו לאשר", קבע גרוסקופף. "דירקטוריון המקבל החלטה מבלי שתהיה לפניו ולו תשתית עובדתית מינימלית לצורך קבלת החלטתו איננו פועל ברשלנות גרידא, פועל בפזיזות".

התביעה נוהלה על ידי עו"ד רם דקל ועו"ד רונן עדיני, בעל משרדים קטנים יחסית, ומולם ארבעה ממשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל. השורה התחתונה של גרוסקופף היתה כי לא הוצגו לפני הרכישה של העיתון הערכות שווי ל"מעריב", לא נערך בדירקטוריון דיון רציני ולא הוצגה תוכנית עסקית לחברה כיצד לצאת מהפסד שנתי של 100 מיליון שקל.

לקריאת הכתבה המלאה

"עלייתו ונפילתו של נוחי דנקנר" (תוכנית המקור 30.6.15)

עו"ד רונן עדיני התראיין לתוכנית "המקור" בערוץ 10 שעסקה ב-"עלייתו ונפילתו של נוחי דנקנר".

עו"ד עדיני התראיין בנושא התביעה הנגזרת שהוגשה על ידו, בשם לקוח של המשרד,                      

כנגד הדירקטורים של חברת דיסקונט השקעות, בגין רכישת "מעריב" על ידי דיסקונט השקעות.

לצפייה בתוכנית

 

 

 

 

 

 

 

הסדרת פעילות זירות מסחר ופורקס בישראל ( גלובס 5.3.15)

ד"ר צבי גבאי התראיין לעיתון גלובס לרגל כניסתה לתוקף של האסדרה של תחום הפורקס וזירות המסחר האינטרנטיות בישראל.

להמשך קריאה