האישה אמרה "לא" לביטוח – אבל אז גילתה מה עשו בחשבון הבנק שלה ( דה מרקר 27.12.16)

התביעה שהגישה בינה גזית נגד כלל ביטוח חושפת את השיטה: "הפיתוי העצום" לסוכנים וה"פרצה שקוראת לגנב"

בינה גזית היא מורה שפרשה לגמלאות. בסוף דצמבר 2013 פנתה אל גזית סוכנות הביטוח שביט שירנים, והציעה לה לבטח עצמה מפני תאונות אישיות ולרכוש פוליסה בשם "הגנה עצמית פלוס" השייכת לחברת כלל ביטוח. הפוליסה נועדה לכסות את גזית במקרה של מוות, נכות או אובדן כושר עבודה עקב תאונה בבית או במקום אחר. בשונה מתוכנית ביטוח בריאות, המעניקה כיסוי במקרה של מחלה, ביטוח תאונות אישיות מכסה פגיעה בתאונה שאינה תאונת דרכים.

גזית ציינה כי היא כבר מבוטחת בפוליסה דומה על ידי חברת הביטוח AIG ולכן אינה מעוניינת בפוליסה זהה נוספת. הפוליסה של AIG מורכבת משתי פוליסות שונות ונגבית לפיכך בשני תשלומים חודשיים. כשגזית ראתה שני חיובים בכרטיס האשראי שלה, היא לא חשדה בדבר.

ואולם כאשר גזית בדקה את דו"חיה ל-2013 גילתה כי בין החיובים מסתתר גם חיוב בגין הפוליסה של כלל ביטוח – אותה פוליסה שגזית סירבה לרכוש. היא פנתה לשביט שירנים וביקשה מהם לבטל באופן מיידי את הפוליסה ולהשיב לה את כספה. במאי 2014 אמר לה סוכן הביטוח בשירנים כי הפוליסה בוטלה.

גזית האמינה כי בכך תמה הפרשה, אך כאשר בדקה בתחילת 2016 את החיובים בכרטיס האשראי שלה ל-2015, התברר לה כי החיובים בגין הפוליסה של כלל ביטוח המשיכו להיגבות. מבירור שערכה גזית עם נציג השירות של כלל ביטוח נאמר לה כי היא הוחתמה טלפונית על ידי הסוכנות. בדיקה בטופס הביטוח שמצוי בידי החברה והועבר לידיה גילתה גזית כי ניתן להחתים טלפונית לקוח, כי אין הכרח להקליט את שיחת המכירה – וכי הטופס גם לא מדגיש או אוכף את מחויבותו של מי מטעם כלל ביטוח לשמור את ההקלטה.

גזית החליטה לתבוע את כלל ביטוח כלל עסקי ביטוח שער שינוי לאתר Finance  , ויחד עם עוה"ד רונן עדיני ועמיחי טסלר הגישה באחרונה תביעה ייצוגית נגד כלל ביטוח.

לקריאת הכתבה המלאה באתר דה מרקר

לקריאת הכתבה בעיתון דה מרקר