בקשה לתביעה ייצוגית: "012 סמייל מאיטה את מהירות הגלישה" (21.3.12)

לטענת התובעים ספקית האינטרנט פגעה ב-122 אלף לקוחות שעשו שימוש בתוכנות שיתוף קבצים, ועליה לפצותם ב-71 מיליון שקל. "האפליה לא היתה אירוע חד-פעמי, אלא בוצעה במשך שנים", נכתב בפנייה

ספקית האינטרנט 012 סמייל האטה את מהירות הגלישה של לקוחותיה, באופן המפר את חוזה ההתקשרות איתם, ויש לחייבה בתשלום פיצויים בסך 71 מיליון שקל ללקוחות – כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה.

לטענת התובעות, גליה מזרחי וחברת מוליטמדיה גרופ, 012 הפרה את התחייבותה לצרכנים ולא סיפקה להם את מהירות הגלישה שהובטחה להם ושתמורתה שילמו. מדובר בלקוחות המשתמשים בתוכנות שיתוף קבצים, שלפי הפנייה הופלו לרעה במהירות הגלישה שסופקה להם. "אפליה זו לא הייתה אירוע חד-פעמי, אלא בוצעה ע"י המשיבה באופן עקבי במשך שנים", נכתב בבקשה שהגיש עו"ד רונן עדיני.

בבקשה טוענות העותרות כי מאז שהחלו להשתמש בשירותי 012 הן חווה איטיות רבה בהורדת קבצים, באופן שאינו מוסבר, ובעיה זו לא נפתרה גם לאחר שמהירות הגלישה שודרגה ל-12 מגה-ביט. "המבקשות נוכחו לדעת שחוויה מתסכלת זו אינה מנת חלקן בלבד, כי אם גם מכריהן המשתמשים באפליקציות שיתוף קבצים חווים האטה משמעותי לעומת מהירות הגלישה שרכשו".

לבקשה מצורפת חוות דעת של פרופ' יובל שביט, שלפיה מאז 2008 לפחות בוצעו 1,452 מדידות – ומהן עולה שחלק ניכר מלקוחות 012 המשתמשים בתוכנות שיתוף קבצים מופלים לרעה ומקבלים מהירות גלישה נמוכה מכפי שהובטחה להם. לדברי העותרים, מדיניות 012 סמייל פגעה בכ-122 אלף לקוחות, פרטיים ועסקיים.

תגובת 012 סמייל לא התקבלה עד מועד פרסום הידיעה.

לקריאת הכתבה

כלכליסט 21.03.12